تهران میدان ولیعصر، ابتدای خیابان کریمخان، ساختمان ۳۱۴، طبقه ۳، واحد ۶

تیغه اره نواری بی متال – تیغ اره نواری بی متال چیست؟

تیغه اره نواری بی متال – تیغ اره نواری بی متال چیست؟

تیغه اره نواری بی متال

تیغه اره نواری بی متال یک راه حل مدرن برای برش فلزات سخت از جمله فولاد هستند. این تیغه ها برای بسیاری از سبک های مختلف اره از جمله اره برقی، اره نواری، اره متقابل و غیره تولید می‌شوند. طول عمر این تیغه ها تا ۱۰ برابر بیشتر از تیغه های اره آسیاب سنتی است.

ویژگی تیغ اره نواری بی متال

تیغ اره نواری بی متال باید دو ویژگی مهم داشته باشد. اول اینکه خاصیت انعطاف­ پذیری بالایی داشته باشد تا هنگام حرکت درون دستگاه اره نواری و در خمش دور فولی­های دستگاه دچار شکستگی نشود. و مانند فنر عمل کند. دوم خاصیت برندگی و سختی بالا داشته باشد. تا در برش انواع فولادهای سخت و نرم دچار مشکل نشود. بدنه تیغ اره نواری را از فولاد فنر (خانواده CK75) که با عملیات حرارتی تا 50 RHC سختی پیدا کرده. انتخاب کرده. و آن را با جوش الکترون به فلز دندانه­ ها که از فولاد تندبر (خانواده HSS) انتخاب شده، متصل می‌کنند. به همین دلیل شما محصولی دارید. با بدنه فنری و دندانه سخت. یعنی محصولی از دو فلز که به خوبی به هم متصل و آبکاری نهایی شده‌اند. این دلیل بی­ متال (دو فلزی) نامیدن این نوع تیغ اره‌ها است.

انواع بی‌متال

با توجه به جنس فولاد تندبر (HSS). در دندانه­ ها، تیغ اره نواری­ های بی­ متال به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

– تیغ اره نواری M42

بدنه آن از فولاد فنر عملیات حرارت و دندانه از فولاد HSS M42 با استاندارد دین (DIN). 1.3247 با سختی 67 تا 69 راکول­ مناسب برای برش انواع فولاد های معمولی و آلیاژی ساخته شده است. چون بیشتر از این نوع تیغ اره برای برش انواع فولاد ها استفاده می‌گردد. در بین مصرف کنندگان به تیغ اره نواری فولاد بر مشهور می‌باشد.

– تیغ اره نواری M51

بدنه از فولاد فنر عملیات حرارتی شده. و دندانه از فولاد HSS M42 با استاندارد دین (DIN)1.3207 با سختی تا 69 راکول­سی ساخته شده است. و برای جلوگیری از خوردگی و افزایش مقاومت به سایش در برش استیل­‌ها و در مواجهه با فلز کروم. مقداری تنگستن و کبالت به این تیغ­ اره اضافه گردیده است. این تیغ اره در هنگام برش انواع استیل­ ها و فولادهای آلیاژی دیر کند شود.

تاریخچه

قبل از اختراع تیغه های بی متال، تیغه های اره به طور کامل از فولاد بریده می‌شدند. اما بیش از ۳۵ سال است که این نوع تیغه ها در تمام عملکردهای برش فلز استفاده می‌شود.

کاربردهای تیغه اره نواری بی متال

تیغه های دو فلزی تیغه های برش فلز هستند. آنها در اره های نواری برای برش فولاد کربنی، فولاد ابزار، فولاد سازه‌ای. فولاد ضد زنگ، لوله‌ها، فولاد قالب، زاویه‌ها. و استوک مسطح و کاربردهای فلزی مخلوط استفاده می‌شوند.

 

چگونه کار می‌کنند؟

این دو فلز که معمولا از انواع مختلف فولاد هستند. فولاد فنر اغلب برای پشتیبان‌گیری و فولاد پرسرعت برای لبه‌ها استفاده می‌شود.

تیغه اره نواری بی متال می‌تواند فلزات غیر آهنی را برش دهد؟

بله، آنها می‌توانند. فلزات آهنی یا غیر آهنی مانند آلومینیوم. برنج، برنز یا فولاد، فولاد ضد زنگ، تیتانیوم را برش دهند.

یک تیغه دو فلزی چقدر دوام می‌آورد؟ هر چند وقت یک بار نیاز به تعویض تیغه دو فلزی دارم؟

این بستگی به ماده‌ای دارد. که می‌برید، وضعیت اره نواری، سرعت و مدت زمان تولید آنها معمولاً ۳-۵ برابر یک تیغه کربنی دوام می‌آورند.

 

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به ایده آل تجهیز کارینا می‌باشد © ۱۴۰۲