تهران میدان ولیعصر، ابتدای خیابان کریمخان، ساختمان ۳۱۴، طبقه ۳، واحد ۶

سیم وایرکات چیست؟ کاربرد سیم وایر کات چیست؟

سیم وایرکات چیست؟ کاربرد سیم وایر کات چیست؟

سیم وایرکات چیست؟ یا وایرکات چیست؟

برای تولید قطعات فلزی، وایرکات ابزاری است که کاربرد زیادی دارد. وایرکات برای فرآیند تولید از تخلیه الکتریکی استفاده می کند. این ابزار کمک زیادی در فرآیند تولید و سرعت آن به صنعتگران می‌کند و کرده است.

 

نکته ای که وجود دارد این است که قطعه ی که با این ابزار ماشین کاری می شود باید رسانای الکتریسیته باشند و قادر به ماشین کاری قطعات نارسانا نیست.

کاربرد سیم وایر کات چیست؟

کاربرد سیم وایر کات انتقال جرقه است و باید رسانایی خوب و استحکام کافی داشته باشد. بطورکلی دونوع سیم مصرف شونده و رفت برگشتی وجود دارد. سیمهای مصرفی در وایرکات از جنس مسی یا برنجی با پوششهای متفاوت روی و اکسید روی بی فرمولهایی برای برش بهتر می‌باشد. اخیراً کشورهای کره تایوان و چین محصولات خوبی ارائه کرده‌اند. این سیمها با کششهای متفاوت معمولاً”۹۰۰–۵۰۰> نیوتن برمتر مصرفی بوده و به دلیل فرسودگی با جرقه وافت سایز فقط یکبار مصرف می‌شوند. سیمهای رفت و برگشتی عمدتاً” ترکیبات مولیبدن وتنگستن است.

سیم وایرکات قرقره سبز و مشکی، کدام بهتر است؟

سیم مولیبدنیوم (الکترود مورد استفاده جهت برش در دستگاه وایرکات) در ضخامت های مختلف ۰٫۱۸، ۰٫۲۰، ۰٫۲۵ و … در بازار ایران یافت می شود. در این میان دو نوع قرقره سبز و مشکی سیم های وایرکات رایجتر می باشد. هر دو نوع این سیمها با قرقره مشکی و سبز روشن تولید یک شرکت بوده و مطابق اطلاعات تولیدکننده، قرقره مشکی به عنوان بسته بندی قدیمی و قرقره سبز به عنوان بسته بندی جدید شناخته می شود.

در صورتی که اطلاعات کافی درباره مولیبدنیوم ندارید، حتما به صفحه مولیبدنیوم چیست مراجعه کنید.

قیمت روز سیم وایرکات جی ام

اگر به دنبال قیمت روز سیم وایرکات جی ام یا انواع دیگر هستید، حتما با ما در تماس باشید.

دلیل تعویض رنگ و ظاهر قرقره سیم های وایرکات توسط تولیدکننده، گسترش فراوان سیمهای مولیبدنیوم تقلبی و بی کیفیت با این ظاهر می باشد. اکثر سیمهای وایرکات موجود در بازار ایران که با قرقره مشکی ارائه می شوند نیز از این مقوله مستثنا نیستند و عمدتا سیمهای تقلبی بی کیفیت تولید شده در شرایط غیر استاندارد هستند که علاوه بر عمر پایین، دقت برش پایینی داشته و در طولانی مدت سبب آسیب به دستگاه برش وایرکات می شوند.

سیم وایرکات مولیبدنیوم

خرید سیم وایرکات در انواع مختلف (سیم رفت و برگشتی از جنس مولیبدن برای دستگاه برش وایرکات)

شرکت ایده آل تجهیز کارینا با توجه به نیاز گسترده بازار به سیم های وایرکات اورجینال مولیبدنیوم جهت استفاده در دستگاه وایرکات، برای اولین بار اقدام به تآمین این دسته سیم ها و الکترودهای برش از تولیدکنندگان معتبر جهانی نموده است.

جهت خرید سیم وایرکات مولیبدنیوم در ضخامت های مختلف، با ما تماس بگیرید.

سیم وایرکات مولیبدنیوم

سیم برش مولیبدن

شرکت ایده آل تجهیز کارینا ارائه دهنده انوع ابزار سیم برش مولیبدن با بالاترین کیفیت می باشد. انواع سیم وایرکات مولیبدنیوم (molybdenum wire cut) در قطرهای ۰٫۱۸، ۰٫۲ و … جهت استفاده در دستگاه برش وایرکات به عنوان یکی از روشهای edm (ماشین کاری تخلیه الکتریکی) قابل ارائه می باشد. سیم وایرکات ارائه شده توسط این شرکت به طور مستقیم از تولیدکننده اصلی و با بالاترین کیفیت ارائه می گردد. این سیمها به صورت رول شده و در طول استاندارد ۲۰۰۰ متر ارائه می گردد. بایستی دقت کرد اکثر سیم های وایرکات موجود در بازار که عمدتاً از تولیدکنندگان نامعتبر چینی تهیه شده اند دارای کیفیت پایین تر و طول کمتر از استاندارد هستند . اما سیم وایرکات مولیبدنیوم ارائه شده توسط این شرکت دارای بالاترین کیفیت و سایز کاملاً استاندارد هستند. سیم وایرکات از جنس مولیبدن می باشد که نسبت به نمونه های مشابه حدود ۳۰ درصدد طول عمر بالاتردارد.

سیم وایرکات مولیبدنیوم

طول سیم در هر حلقه : ۲۰۰۰ متر ضخامت: ۰٫۱۸ میلیمتر

سیم وایرکات

مزایا

یکی از مزایای اختصاصی وایرکات اساس کار به صورت تخلیه الکتریکی است. با این روش اسپارک مانند فشاری روی قطعه کار و محورهای دستگاه نیست و این دستگاه به صورت میکرون به میکرون حرکت می‌کند و مادامی که از کامپیوتر خود فرمان می‌گیرد، بدون هیچ خطایی در مسیر خود حرکت می‌کند. با این مزیت می‌توان انواع قطعات دقیق و قالبهای مرحله‌ای سنبه و ماتریس و پلاستیک را طراحی و اجرا کرد. به عنوان مثال در قالبهای مرحله‌ای نمی‌توان قابلیت وایرکات را با بقیه دستگاه‌ها حتی فرز CNC مقایسه کرد. چون در تمام طول و ارتفاع به صورت یکسان براده برداری می‌کند. این توانایی را در هیچ‌یک از دستگاه‌های فرز یا تراش CNC نمی‌توان مشاهده کردٍ همچنین متریالهای رسانا را که سختی بسیار بالایی دارند و با هیچ ابزار نمی‌توان آن‌ها را ماشینکاری کرد با این روش به راحتی قابل براده برداری است.

6 پاسخ به “سیم وایرکات چیست؟ کاربرد سیم وایر کات چیست؟”

  1. علیرضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر. یه سوال داشتم. سیم وایرکات چیست ؟

    • karina گفت:

      سلام وقت بخیر. در این مقاله به طور کامل درباره سیم وایرکات چیست شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

  2. احمدی گفت:

    سلام. ممنون بابت مقاله سیم وایر کات چیست. دستگاه های وایرکات رو کجا میتونم ببینم انواعشو؟

  3. محسن گفت:

    ببخشید قیمت سیم وایرکات چنده و چطوری باید تهیه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به ایده آل تجهیز کارینا می‌باشد © ۱۴۰۲