تهران میدان ولیعصر، ابتدای خیابان کریمخان، ساختمان ۳۱۴، طبقه ۳، واحد ۶

تیغ اره نواری چوب بر – نحوه انتخاب تیغ اره نواری برای چوب

تیغ اره نواری چوب بر – نحوه انتخاب تیغ اره نواری برای چوب

تیغ اره نواری چوب بر

ما در آماکات در این مقاله قرار است به مطلبی راجع به تیغ اره نواری چوب بر و نحوه انتخاب تیغ اره نواری برای چوب را توضیح دهیم.

تیغ اره نواری چوب بر یکی از تیغه‌های پرقدرت و محکمی به‌شمار می‌رود که برای برش انواع الوار و چوبهای سخت کاربرد دارد. به تیغ اره چوب بر تیغه چوب بری دو فلزی نیز گفته می‌شود و برای مواردی از جمله برش چوب نرم و سخت، جداسازی پوسته و برش تنه درختهای قطور مناسب است. این نوع تیغه، انعطاف‌پذیری بسیار خوبی در هنگام برش دارد و دندانه‌های آن از با کیفیت‌ترین فولاد اروپایی ساخته شده است.

نحوه انتخاب تیغ اره نواری برای چوب

هنگامی که در مورد طراحی تیغه اره نواری برای اره کردن چوب خشک صحبت می شود، احتمالاً به اندازه تولید کنندگان اره نواری نظرات وجود دارد. بنابراین، بیایید به ایده‌ها و مفاهیم اولیه تیغه اره نواری نگاه کنیم تا بتوانیم بفهمیم چه عواملی برای عملکرد ما حیاتی هستند و بنابراین چه طرح‌هایی ممکن است بهترین باشند.

اولین قدم در انتخاب تیغ اره نواری چوب بر، تعریف الزامات برش است. برخی از ملاحظات مربوط به کیفیت برش – صافی، دقت یا صافی، و شعاع منحنی – و برخی به خود چوب – چگالی چوب (یا سختی، که مرتبط است)، عمق برش (یا ضخامت مواد) مربوط می‌شود.. و جهت دانه (تقاطع). ما معتقد نیستیم که سرعت برش باید موضوع مهمی باشد، اما برخی از مردم نگران سرعت هستند.

عرض تیغ اره نواری چوب بر

عرض یک تیغه اندازه‌گیری از بالای دندان تا لبه پشتی تیغه است. تیغه‌های پهن‌تر به‌طور کلی سفت‌تر هستند و بیشتر از تیغه‌های باریک روی چرخ‌های باند بهتر ردیابی می‌شوند. هنگام برش مواد ضخیم تر، تیغه پهن تر توانایی کمتری برای انحراف دارد زیرا انتهای پشتی در هنگام برش به هدایت جلوی تیغه کمک می‌کند، به خصوص اگر فاصله جانبی بیش از حد نباشد.
نکته ویژه: هنگام اره کردن مجدد یک تکه چوب (یعنی آن را به دو تکه به ضخامت قطعه اصلی تبدیل کنید)، تیغه باریک‌تر در واقع صاف‌تر از یک تیغه پهن‌تر برش می‌دهد. نیروی برش باعث انحراف یک تیغه عریض به طرفین می‌شود، در حالی که با یک تیغه باریک، نیرو آن را به سمت عقب هل می‌دهد، اما نه به پهلو. این چیزی نیست که می‌توان انتظار داشت، اما در واقع درست است.
هنگام اره کردن چوب‌های سخت و چوب‌های نرم با چگالی بالا مانند کاج زرد جنوبی، ترجیح می‌دهیم از تیغه‌ای تا حد امکان پهن استفاده کنیم. برای چوب با چگالی کم در صورت تمایل می‌توانید از تیغ اره نواری چوب بر باریک‌تری استفاده کنید.

ضخامت تیغه اره

به طور کلی، هرچه تیغه ضخیم‌تر باشد، کشش بیشتری می‌تواند اعمال شود. تیغه‌های ضخیم‌تر نیز تیغه‌های پهن‌تری هستند. کشش بیشتر به معنای برش‌های صاف‌تر است. با این‌حال، تیغه‌های ضخیم‌تر به معنای خاک اره بیشتر است. خم شدن تیغه های ضخیم تر در اطراف چرخ‌های نواری نیز دشوارتر است، بنابراین اکثر سازندگان اره نواری محدوده ضخامت یا ضخامت را مشخص می‌کنند. چرخ‌های نواری با قطر کمتر به تیغه های نازک‌تری نیاز دارند.
به طور کلی، تیغه‌های ضخیم‌تر و پهن‌تر در هنگام اره کردن چوب‌های متراکم و چوب هایی با گره‌های سخت انتخاب می‌شوند. چنین چوبی برای جلوگیری از شکستن نیاز به استحکام اضافی یک تیغه ضخیم تر و پهن تر دارد. تیغه‌های ضخیم‌تر نیز هنگام اره کردن مجدد، کمتر منحرف می‌شوند.

آیا می‌توانید بیشتر برش ها را با یک تیغه انجام دهید؟

هر بار که از عرض تیغه اره نواری به پهنای تیغه اره نواری تغییر می‌کنید، باید ردیابی، کشش و راهنماهای تیغه اره را بازنشانی کنید. این فرآیند بسته به اره شما می‌تواند ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول بکشد. بنابراین ما می‌دانیم که ممکن است نخواهید این کار را بیشتر مواقع انجام دهید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از تیغه ترکیبی ۴۰ یا ۵۰ دندانه‌ای برای همه برش ها روی اره رومیزی خود استفاده می‌کنند، یا از تنظیم سرعت یکسان برای همه بیت‌های مته پرس خود استفاده می‌کنند. فهمیدیم، این تغییر دادان سخت است.

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به ایده آل تجهیز کارینا می‌باشد © ۱۴۰۲