تهران میدان ولیعصر، ابتدای خیابان کریمخان، ساختمان ۳۱۴، طبقه ۳، واحد ۶

رزین وایرکات چیست؟

رزین وایرکات چیست؟

رزین تبادل یونی چگونه عمل می کند؟

رزین وایرکات، رزین تبادل یونی مبادله یک تبادل برگشت پذیر از یون های ذرات باردار با ذرات بار مشابه است. رزین ها در نهایت به دلیل گروه های عملکردی خود که به طور دائم در ماتریس پلیمری رزین متصل می شوند، این گونه عمل می کنند. سپس یون های باردار کم و بیش برنامه ریزی می شوند تا با یون های بار مخالف پیوند برقرار کنند. سپس یون های باردار مخالف از طریق اعمال پایه رزین تا زمانی که تعادل اتفاق بیفتد تحویل داده می شود. به عنوان یک قاعده کلی، هر چه اندازه و/یا ظرفیت یک یون بیشتر باشد، میل بیشتری با یون های بار مخالف خواهد داشت.

بازسازی رزین

پس از اینکه فرآیند حذف رزین اولیه دستگاه وایرکات کامل شد و تمام یون‌های آلاینده با تمام مکان‌های تبادلی موجود در رزین دیونیزه پیوند خوردند، باید از طریق یک چرخه بازسازی رزین به قابلیت‌های اولیه خود بازگردانده شود. بسته به نوع رزین و کاربرد مورد استفاده، احیا کننده ممکن است نمک، اسید یا محلول سوزاننده باشد. در طول چرخه بازسازی رزین، فرآیند واکنش از طریق افزودن یک محلول بازسازی کننده غلیظ معکوس می شود. سپس یون های آلوده با یون های موجود در محلول احیا کننده تازه اضافه شده مبادله می شوند. سپس یون های آلوده به طور موثر از سیستم خارج می شوند و فرآیند می تواند دوباره شروع شود.

مزایای بازسازی رزین

فرآیند حذف رزین دستگاه وایرکات به طور موثر ناخالصی های داخل سیال دستگاه وایرکات را از بین می برد، که طیف گسترده ای از مزایای ماشینکاری دستگاه وایرکات را امکان پذیر می کند، برخی از مزایای آن عبارتند از:

ترکیب رزین تبادل یونی

رزین های دیونیزه دستگاه وایرکات از زنجیره های هیدروکربنی تشکیل شده اند که از طریق یک فرآیند پلیمریزاسیون منحصر به فرد به هم متصل می شوند. این روش ساختار انعطاف پذیرتر و قوی تر و ظرفیت حجمی بیشتری را برای رزین فراهم می کند. برخی از رزین های تبادل یونی که به طور منظم استفاده می شوند عبارتند از:

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به ایده آل تجهیز کارینا می‌باشد © ۱۴۰۲