تهران میدان ولیعصر، ابتدای خیابان کریمخان، ساختمان ۳۱۴، طبقه ۳، واحد ۶

دستگاه اره نواری – انواع دستگاه های اره نواری

دستگاه اره نواری – انواع دستگاه های اره نواری

دستگاه اره نواری

دستگاه اره نواری از جمله مهمترین ماشین آلات مورد استفاده در صنایع و کارگاه‌ها به شمار می‌رود. این روش برش یکی از انواع روش‌های برش سرد محسوب می‌شود که به دلیل ساده بودن، سرعت بالا و دقت قابل توجه همیشه یکی از پر مصرف‌ترین روش‌های مورد استفاده در برش انواع متریال‌هاست.

تاریخچه دستگاه اره نواری

دستگاه‌های اره نواری برای اولین بار در سال ۱۸۰۸ میلادی در انگلستان برای برش چوب به کار گرفته شد و به مرور در صنایع فلزی جهت برش انواع فلزات مثل فولادهای آلیاژی، انواع پروفیل و فولادهای ساختمانی و همچنین فلزاتی مانند مس، آلومینیوم، برنج و … نیز به دلیل دقت و سرعت بالا توسعه پیدا کرد.

دستگاه اره نواری

مزایای دستگاه‌اره نواری

در حال حاضر با گذشت سالها از ظهور این دستگاه همچنان تکنولوژی جدیدتر و بهتر از دستگاه اره‌نواری جهت برش سرد به بازار عرضه نگردیده است. دستگاه‌های اره نواری مانند همه ماشین آلات صنعتی دارای مزایایی هستند که از جمله مزایای این دستگاه‌ها می‌شود به ارزان و قابل حمل بودن بسیاری از مدل‌ها، قابلیت استفاده جهت برش انواع متریال‌ها، سرعت بالا، دقت فوق‌العاده، هدررفت بسیار کم و حفظ خواص اولیه قطعه برشکاری شده اشاره کرد.

محدودیت‌های استفاده از دستگاه‌های اره نواری می‌توان به مواردی چون محدودیت‌های حرکتی در جهت‌های (X-Y) و محدودیت‌های سایزی در مقاطع برشکاری اشاره کرد.

انواع دستگاه های اره نواری

دستگاه‌های اره نواری با توجه به تنوع مصرف و کارایی از لحاظ شکل ظاهری به دستگاه‌های عمود بر، ستونی و بازویی تقسیم می‌شود.

تقسیم بندی دستگاه از لحاظ نوع کاربرد

تقسیم‌بندی دستگاه از لحاظ نحوه عملکرد

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به ایده آل تجهیز کارینا می‌باشد © ۱۴۰۲